مبانی ساختار سازمانی-340

مبانی ساختار سازمانی

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 138 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 35 مبانی ساختار سازمانی

ساختار سازمانی چیست و به چه منظور مورد توجه است؟

ساختار سازمانی، راه یا شیوه های است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ می شوند. سازمانها، ساختارهایی را به وجود می آورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص می کند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستمهایی است که به وسیله آنها همه واحدها هماهنگ و یکپارچه می شوند و در نتیجه ارتباط مؤثر در سازمان تضمین خواهد شد. [1]

کلمات کلیدی:

سازمان

ساختار سازمانی

اثر بخشی سازمان

!ساختار سازمانی بسیار فراتر از مقوله چارت سازمانی است!

سازمان ها از جهتی شبیه به اثرات انگشتانند. هر سازمانی، ساختار منحصر به فرد خود را داراست. با این وجود هیچ ساختاری نمی توان یافت که به طور کامل منحصر به فرد باشد. برای داشتن یک سازمان بهره ور (کارایی+اثربخش) باید از ابتدا ساختار مناسب آن تدوین شده باشد، که نقش خشت اول را بازی میکند، چرا که اگر سازمانی بر مبنای مأموریتهای خود دارای ساختار مناسبی نباشد ولی دارای نیروهای متخصص و کارآمد باشد باز هم در نمی تواند به موفقیت های مورد انتظار با توجه به منابع دردسترس برسد، به عبارتی امکان بهره ور بودن سازمان زیر سئوال خواهد رفت، با توجه به مقدمه بالا می توانیم به بررسی انواع ساختار سازمانی و محل به کارگیری آنها و معایب و مزایای هر کدام بپردازیم، لازم به ذکر است که معایب و مزایا می توانند نسبی باشند چرا که مباحث مرتبط به مدیریت و شاخه علوم انسانی همواره نسبی هستند. [2]

فهرست مطالب

مبانی ساختار سازمانی 1

ساختار سازمانی چیست و به چه منظور مورد توجه است؟ 2

در ابتدا به بررسی ساختار سازمان مطرح شده در منبع شماره 2 می پردازیم: 2

چه زمانی ساختار بلند یا تخت انتخاب می گردد؟ 4

معایب ساختارهای بلند به صورت عمده به شرح زیر آمده است: 4

ادهوکراسی (ساخت ویژه کار- موقت) 5

ساختار سازمان چیست؟ 5

سازمان چیست؟ 6

ساختار سازمان چیست؟ 6

طراحی سازمان چیست؟ 6

تئوری سازمان چیست؟ 7

مکانیسم سازماندهی: 7

مواردی که نمودار سازمانی منعکس آنهاست 8

سطوح سازمانی 8

فصل دوم: اثر بخشی سازمان 9

اهمیت اثر بخشی سازمانی 9

انواع رویکرهای اثر بخش: 10

مسائل و مشکلات رویکرد نیل به هدف 11

رویکرد سیستمی: 12

مفروضات رویکرد سیستمی 12

رویکرد سیستمی در عمل 12

ارزش عملی رویکرد سیستمی برای مدیران 13

ویکرد ارزشهای رقابتی 14

مفروضات رویکرد رقابتی 14

سه دسته اساسی از ارزشهای رقابتی: 15

فصل سوم: ابعاد ساختار سازمانی 16

رسمی سازی درون سازمانی یا برون سازمانی: 17

رابطه بین رسمیت و پیچیدگی: 18

دلایل عدم تمرکز: 18

فصل چهارم: عوامل تعیین کننده ساختار (بخش اول:استراتژی) 19

نظریه سنتی در مورد ارتباط استراتژی و ساختار: 20

انواع چهارگانه سازمانهای استراتژیک (مایلز و ایسنا): 21

نتیجه: 27

منابع 34

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

عبارت های کلیدی

  • مبانی ساختار سازمانی
  • سازمان
  • ساختار سازمانی
  • اثر بخشی سازمان
  • مبانی ساختار سازمانی
  • دانلود مقالات مدیریت
  • سیستم همکاری در فروش فایل
  • فروشگاه فایل
  • خرید مقاله و تحقیق مدیریت

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

پاورپوینت طراحی ساختار سازمانی

قیمت: 18000 ریال عنوان کامل پاورپوینت: طراحی ساختار سازمانی مفاهیم، ابزارها و مدلها فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش) فهرست مطالب چرا ساختار سازمان ابزار متداول میان مدیران است طراح باید دو سئوال را مدنظر قرار دهد در چه زمانهایی ساختار را باید تغییر داد دو نگاه به طرح سازمان انواع طرح سازمانی طرح استراتژیک سازمان طرح عملیاتی سازمان تفاوت در طرح استراتژیک و طرح عملیاتی مدل شناخت پویایی های سازمان...

رفتار سازمانی-3989

دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 44 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 مقاله رفتار سازمانی مقدمه رفتار سازمانی مطالعهٔ تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختار بر رفتار در سازمان‌ها است که هدفش به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان‌ها است. رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش درباره نحوه برخورد مردم، افراد و گروه ها در سازمانها می باشد. این کار با رویکرد سیستمی انجام می شود. یعنی...

دانلود پاورپوینت مقدمات مدیریت آموزشی-5818

قیمت: 150000 ریال فهرست مطالب ارزشها جامعه سازمانی سازمان اجتماعی سازمان رسمی هنجارها تعریف سازمان انواع سازمانها تعریف مدیریت موقعیت ملاک ها تجزیه فراگرد مدیریت کارکردهای مدیریت شیوه های مطالعه مدیریت تصمیم گیری تعریف تصمیم گیری مراحل تصمیم گیری انواع تصمیمات شرایط تصمیم گیری تعیین اهداف و برنامه ریزی فراگرد برنامه ریزی هدف ها هدفهای لفظی و واقعی تغییر هدفها ملاک های تعیین هدف پیش نگری روشها و فنون پیش...

ترجمه مقاله رابطه بین استراتژی سازمان با مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)-2541

عنوان انگلیسی مقاله: The relationship between organization strategy, total quality management (TQM), and organization عنوان فارسی مقاله: رابطه بین استراتژی سازمان، مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد سازمان- نقش میانجی مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١۴ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: مطالعه ارائه شده در این مقاله، تناسب عملیات مدیریت کیفیت...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.