این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
ترمز های ضد قفل – ABS
مقدمه و تاریخچه ترمز ضدقفل
(ABS)
مقدمه و تاریخچه
۲-۲-اصول طراحی ABS
اصول سیستم ترمزهای هیدرولیکی
ترمزهای اتومبیل
۱ـ۱ـ کاربرد و انواع ترمزها
۲ـ۱ـ ترمزهای مکانیکی
۳ـ۱ـ اصول هیدرولیک
۴ـ۱ کاربرد ترمز هیدرولیکی
۵ـ۱ـ سیستم ترمز دوبل
۶ـ۱ سیلندر اصلی
۷ـ۱ـ سیلندر چرخها
۸ـ۱ـ عمل خود انرژی زائی(Self- energizing Action)
9ـ۱ـ حرکت بازگشتیReturn strock
10 ـ۱ـ چراغ اخطار (Warning Light)
11ـ۱ ترمزهائی که خودشان تنظیم می شوند ( نوع کاسه ای)
۱۲ـ۱ـ ترمزهای دیسکی
کالیپر ثابتFixed caliper
2ـ کالیپر شناور Floating caliper) (
3ـ کالیپر لغزشی(sliding caliper)
13ـ۱ـ ترمزهای دیسکی که خودشان تنظیم می شوند
۱۴ـ۱ـ سوپاپ اندازه گیری (Metering Valve)
15ـ۱ـ سوپاپ تناسبProportioning Valve
16ـ۱ـ سوپاپ ترکیبی (Combination Vahve)
17ـ۱ـ ترمز دستی برای ترمزهای دیسکی عقب
۱۸ـ۱ـ سیال ترمز (Brake Fluid)
19ـ۱ـ خطوط ترمز (Brake Lines)
24ـ۱ـ انواع ترمزهای پرقدرت که بکمک خلأ بکار می افتند
۲۵ـ۱ـ بوستر کمکی ترمز
۲۶ـ۱ـ تشریح ترمزهای پر قدرت نوع « کامل »
۲۷ـ۱ـ ترمز پر قدرت دو دیافراگمه بندیکس
۲۸ـ۱ـ ترمز پر قدرت نوع افزاینده
۲۹ـ۱ـ ترمز پر قدرت نوع کمکی
اصول سیستم ترمز پنوماتیکی
مقدمه
اجزای مورد نیاز جهت تولید هوای فشرده
۱ـ کمپرسور باد
ملاک انتخاب کمپرسور
تنظیم کمپرسور
تنظیم از طریق کاهش سرعت
خنک کردن کمپرسور
بزرگی مخزن هوای فشرده کمپرسور
آماده کردن هوای فشرده
رطوبت گیری هوای فشرده
فیلترهای هوای ترمز بادی
شیر تنظیم فشار
مقدار عبور جریان برای واحدهای مراقبت
سیلندر پنیوماتیکی
سیلندر یک کاره
ساختمان سیلندر و پیستون
محاسبه نیروهای سیلندر پیستون
نکات عملی
محاسبه طول کورس پیستون سیلندر پنیوماتیک
سیستم ترمز ضد قفل
ABS
3ـ۲ـ ویژگی های ABS
5ـ۲ـ نیروهای دینامیکی در چرخ ترمز شده
۶ـ۲ـ مفهوم کنترل
توضیح
۷ـ۲ـ چرخه کنترلABS
1ـ۷ـ۲ـ سیستم کنترل شده
۲ـ۷ـ۲ـ متغیرهای کنترل شده
۱ـ۲ـ۷ـ۲ـ متغیرهای کنترل شده برای چرخهای غیر متحرک(non-driven wheel)
متغیرهای کنترل شده برای چرخهای متحرک(driven- wheel)
8ـ۲ـ سیکلهای کنترل واقعی
۱ـ۸ـ۲ـ چرخه کنترل ترمزی روی سطح با کشش بالا ( ضریب نیروی ترمز بالا)
۲ـ۸ـ۲ـ چرخه کنترل ترمزی روی سطح جاده لغزنده ( ضریب نیروی ترمزی پائین)
۳ـ۸ـ۲ـ چرخه کنترل ترمزی با تأخیر در گشتاور انحرافی
(Closed – Loop Braking Control With Yawing moment build up delay)
1ـ۳ـ۸ـ۲ـ GMA1 ( سیستم تأخیری در گشتاور انحراف )
(Yawing – moment build up delay system)
2ـ۳ـ۸ـ۲ـ GMA2
4ـ۸ـ۲ـ چرخه کنترل برای (ALL wheel Dirven ) AWD
5ـ۸ـ۲ـ سیستمهائی که همه چرخها متحرک هستند (ADW)
9ـ۲ـ عملکرد ABS
1ـ۹ـ۲ـ ترمز کنترل شده
۲ـ۹ـ۲ـ تأخیر در گشتاور پیچشی جانبی
۱۰ـ۲ـ مدلهای سیستم ABS
1ـ۱۰ـ۲ـ مدل ABS 2S
2ـ۱۹ـ۲ـ مدل ABS 5.0
1ـ۲ـ۱۰ـ۲ـ چرخه فرآیند کنترل (Closed – Loop control process)
2ـ۲ـ۱۰ـ۲ـ کارکردهای کنترلی(monitoring Functions)
3ـ۲ـ۱۰ـ۲ـ تشخیص عیب
۳ـ۱۰ـ۲ـ مدل ABS5 3
4ـ۱۰ـ۲ـ مدل سیستم ABS 2E ( بوش)
۱۱ـ۲ـ اجزای سیستم ترمز ضد قفل ABS
1ـ۱۱ـ۲ـ سنسورهای سرعت چرخ (Wheel speed sensor)
۱ـ۱ـ۱۱ـ۲ـ سنسور سرعت چرخDF2
2ـ۱ـ۱۱ـ۲ـ سنسور سرعت چرخ DF3
2ـ۱۱ـ۲ـ واحد کنترل الکترونیکیElectronic control unit
1ـ۲ـ۱۱ـ۲ـ واحد کنترل برای ABS 2S
الف ـ مدار ورودی (Input circuit)
ب کنترل کننده دیجیتالی (Digital controller)
ج مدارات خروجی (Output circuits)
Driver stage مرحله گرداننده ( راننده ) ( تقویت کننده های خروجی )
ثابت کننده ولتاژ،حافظه مخصوص عیب(Voltage stabilizer,fault memory)
2ـ۲ـ۱۱ـ۲ـ واحد کنترل الکترونیکی برای ABS5.0
3ـ۱۱ـ۲ـ تعدیل کننده فشار هیدرولیکی(Hydraulic pressure moduator)
ABS 2S
الف پمپ چرخشی (Return ump)
بانباره یا مخزن (Accu mulator)
ج شیر سلونوئیدی ۳/۳
طرح
مراحل کارکرد
الف مرحله مسدود کردن فشار( Pressure build up phase)
ب مرحله نگهداری فشار (pressure – holding phase)
جمرحله کاهش فشار (Pressure – reduction phase)
ABS5.0
الف پمپ برگشت
بمخزنها و محفظه های ضربه گیر(accumulators and damper chambers)
ج شیرهای سلونوئیدی ۲/۲ (Selonid Valve 2/2 )
3ـ۳ـ۱۱ـ۲ـ واحد هیدرولیکی برای ABS / ABD5
4ـ۱۱ـ۲ـ مدارات الکتریکی ( Electrical Circuits )
«محاسبات مربوط به نیروهای استاتیکی و دینامیکی چرخهای عقب و جلو »
بارهای اکسل استاتیک
بارهای دینامیکی اکسل
نیروهای ترمزی بهینه
ضریب نیروی ترمزی (traction)
ترمز گیری بهینه در حرکت مستقیم
۴ـ۳ـ۷ـ خطوط ضریب اصطکاک ثابت
۵ـ۳ـ۷ تجزیه و تحلیل سهمی نیروهای ترمزی بهینه
نیروهای ترمزی واقعی (بهبود یافته ـ توسعه یافته) بوسیله ترمزها
مقایسه نیروی ترمزی واقعی و بهینه
جلوگیری از اصطکاک جاده و تایر
بازده و کارآئی ترمزگیری
تحلیل توزیع نیروی ترمزی ثابت
انتخاب طرح توزیع نیروی ترمزی
شتاب ترمزی در حالتی که چرخها قفل نشده اند
آنالیز توزیع نیروی ترمزی بارگذاری خودرو
مقایسه نتایج تستهای جاده و تئوری
آنالیز توزیع نیروی ترمزی متغیر
فشار ترمز بهینه
شیر محدود کننده فشار روغن ترمز
شیر کاهنده فشار روغن
شیرهای کاهنده فشار حساس به شتاب ترمزی
ملاحظات عمومی
طراحی سیستم های ترمز
تحلیل نیروی ترمزهای دیسکی
نیروی ترمز و نیروی وارد بر محور
محاسبات ترمزهای دیسکی بر اساس نیروی استاتیک
۲ـ۲ ترمزهای کاسه ای (shoe brake)
ترمزهای بدون سرو
اجزاء مکانیکی ترمز کاسه ای
کفشک ترمز
تقسیم بندی ترمزها کاسه ای از لحاظ مکانیزم عمل کننده
سیستم ترمز سیمپلکس (simplex brake)
سیستم ترمز دوپلکس
سیستم ترمز دوپلکس دوبل
سیستم ترمز سرو و بدون سرو
سیستم سرو دوبل
محاسبه شتاب ترمز گیری
۱ـ در ترمزیک کفشکی
۲ـ ترمز دارای یک کفشک پیشرو و یک کفشک پسرو که بر روی محور لولا شدهاند
۳ـ سیستم ترمز در کفشکی پیشرو و پسرو که بر روی یک سطح صاف تکیه کردهاند اتصال لغزشی
۴ـ سیستم ترمز دارای دو کفشک پیشرو ه پایه انها بر روی یک سطح صاف قرار می گیرند
۵ـ سیستم ترمز دارای کفشک پیشرو پسرو که اتصال انها از نوع لغزشی بر روی سطح شیبدار است
۶ـ سیستم ترمز دارای دو کفشک پیشرو (خودترمزی) که اتصال کفشکهای آن از نوع لغزش و بر روی سطح شیبدار می باشد
۷ـ سیستم ترمز سرو که پایه کفشکها بر روی اتصال لغزش قرار دارد
۸ـ سیستم ترمز سرو که کفشک دوم آن حول محور
تحلیل استاتیکی اجزای ترمز کاسه ای
۲ـ۵ ترمزهای لنتی (shoe brakes)
B ـ ترمز دولنتی (double shoe brakes)
طرح دستگاه ترمز دو لنتی
مثال عددی محاسبه ترمز ـ دو لنتی(Dounle shoe brake)
4ـ کنترل عمر صنعتی لنت ترمز
۵ـ محاسبه و تعیین هوا دهنده ترمز
۶ـ نسبت انتقال برای فاصله (۰٫۸)(۵)=۴cm بایستی برای ترمز دو لنتی باشد
۷ـ تعیین فنر برای ترمز
۲ـ۷ دستگاه ترمز هیدرولیکی مضاعف
هواگیری ترمز
روغن ترمز
۲ـ۹ـ طراحی سیستم ترمز هیدرولیک
۹ـ۲ طراحی سیستم ترمز هیدرولیک پرقدرت ( مجهز به بوستر خلأئی )
۲ـالف) مزیت مکانیکی بوستر
راه حل دیگر
۹ـ۳ـ طراحی بوستر با استفاده از دیاگرام
۲ـ بدست آوردن نسبت بوستر
۳ـ بدست آوردن قطر و خلاء نسبی در بوستر
۹ـ۴ـ طراحی حجم مخزن ذخیره روغن پمپ اصلی
۱ـ روغن مورد نیاز کفشک و لقمه های ترمز
۲ـ انبساط خطوط ارتباطی روغن
۳ـ انبساط در لوله های لاستیکی
۴ـ تلفات پمپ اصلی
۵ـ تلفات در اثر تغییر شکل کاسه چرخ و محفظه سیستم ترمز دیسکی
۶ـ تراکم در لنت لقمه ای و کفشک ترمز
۷ـ تراکم در سیال ترمز
۸ـ تلفات حجم در سوپاپها
۹ـ تلفات حجم در سیستم بوستر
۱۰ـ تلفات حجم در اثر وجود بخارات گازی یا هوا در سیستم ترمز
محاسبه کورس پدال
۱ـ لقی در لقمه های ترمز
۲ـانبساط در خطوط ارتباطی
۳ـ انبساط در شیلنگهای ترمز
۴ـ پمپ اصلی
۵ـ تغییر شکل در سیستم ترمز دیسکی
۶ـ تراکم در لقمه های ترمز
۷ـ تراکم پذیری در سیال ترمز
۸ـ هوای باقیمانده در سیتم ترمز
نتیجه
نتیجه گیری و مقایسه بین
سیستم های ترمز و عیب یابی
۱ـ۳ـ کلیات
۲ـ۳ـ چگونگی انجام آزمایش
الف بر روی یخ (On the ice )
ببرروی برف فشرده شده On Hard – pack snow
جبر روی مسیری که قبلاً اتومبیل برف روب
دمسیری که برف در شرف باریدن می باشد
ه در آب و هوای گرمتر
وحرکت در مسیر شن و ماسه ای
ز عبور از مسیر خیس و مرطوب
ح توقف در مسیر خشک
جمع بندی
۳ـ۳ـ نتیجه گیری نهائی
۱ـ۳ـ۳ـ معایب سیستم ترمز معمولی
۲ـ۳ـ۳ـ مزایای سیستم ترمز ضد قفل ABS
مقایسه ترمزهای دیسکی و کاسهای
الف)مزایا
ب) معایب
اصطکاک و سائیدگی
جدول ۶ – ضرایب ثابت اصطکاک برای اتصالات مواد گوناگون
مراجع
↓-↓
قیمت: 168000 ریال موضوع: پروژه کامل ترمز های ضد قفل - ABS فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه: در این پروژه ابتدا تاریخچه ای از پیدایش ترمزها ارائه خواهد شد. در فصل دوم به بررسی سیستم ترمز معمولی شامل کاسه ای و دیسکی و سایر اجزای جانبی آن می پردازیم. در فصل سوم سیستم ترمز پنوماتیکی مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در فصل چهارم و سیستم ترمز ضد...
قیمت: 90000 ریال موضوع: گزارش کارآموزی مکانیک خودرو فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه نظر به این که علم مکانیک رونق خوبی در کشور داشته است اینجانب سعی کرده ام که مطالبی را که در مورد سیستمهای کلی مکانیک مثل مولد وانتقال قدرت است خلاصه نویسی کرده ودر عوض مطالبی خاص ومفید را تهیه بکنم؛ مطالبی که مطمئناً در پیشرفت وبه روزشدن مکانیک تأثیر گذار می باشد. فهرست Pulley-based CVT...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: طراحی و عملکرد سیستم ترمز دسته: مکانیک فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ٨٠ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کردهاند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن میباشد. اتومبیلی که...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی عنوان کامل: سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ١١۴ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: در سالهای دهه ١٩۵٠، مهندسان طراحی که روی ترمز هواپیما کار می کردند، دریافتند که بیشترین گیرایی چرخ با زمین درست در لحظه قبل از قفل شدن چرخ با زمین...