قیمت: 76000 ریال
بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
چکیده
فصل اول (گستره مسئله مورد بررسی)
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف پژوهش
فرضیه پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها ومفاهیم
فصل دوم (پیشینه و ادبیات پژوهش)
مرور پیشینه
نظریه پالایش
وضع تحصیلی دانش آموز پرخاشگر
خصوصیات شخصیتی دانش آموزان پرخاشگر
راههای اصلاح و مهار پرخاشگری
فصل سوم (روش تحقیق)
جامعه مورد مطالعه پژوهش
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش آماری مربوط به فرضیه
روش تحقیق
فصل چهارم (یافته ها وتجزیه وتحلیل آنها)
جدول
انجام محاسبات
جدول میانگین و انحراف استاندارد
فصل پنجم (بحث ونتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری
محدودیتها ونارسائیهای پژوهش
پیشنهادات
منابع وماخذ
ضمائم پیوست
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان پرخاشگری نوجوانانی است که از بازیهای الکترونیکی و رایانه ای خشن استفاده می کنند. جامعه پژوهشی حاضر را دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره تشکیل می دادند.
در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 50 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان خرمدره از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس تست پرخاشگری آیزنیک در اختیار آنها قرار داده شد و از آنها خواسته شد که به این سوالات با بلی و خیر پاسخ دهند.
برای آزمودن فرضیه پژوهش ازروش t مستقل درسطح معنی داری a = 0/05 استفاده گردید.
نتایج بدست آورده نشان دادند که بین میانگینهای مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد در نتیجه بین استفاده از بازیهای الکترونیکی خشن و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهرستان خرمدره رابطه معنا داری وجود دارد. بنابراین فرضیه پژوهش تایید می گردد و فرض صفر رد می شود.
مقدمه
ما اکنون در جامعه متمدن عصر حاضر زندگی می کنیم که در آن خشونت بین افراد از نظر قانونی جرم بحساب می آید و پرخاشگری با دیگران نیز مقابله به مثل آنان را به دنبال می آورد و ممکن است زنجیره ای از اختلافات بعدی را سبب شود (لطف آبادی).
نوجوانی یکی از بحرانی ترین دوران زندگی انسان است که در این دوران با مشکلات فراوانی دست به گریبان است با فرا رسیدن دوران بلوغ مزاج کودکان طوفانی می شود انقلاب و دگرگونی همه جانبه ای در جسم و روان آنان پدید می اید ممکن است پرخاشگر شود یا آرام و ساکت، تمام جنبه های حیوانی و انسانی که در وجودش نهفته است بر اثر ترشح هورمونهای بلوغ ظاهر و آشکار شود (آدلر، 1378، ترجمه سروری).
در جهان معاصر پیشرفت علوم نه تنها بر سطح زندگی و فضا و محیطی که انسانها در آنجا زندگی می کنند تاثیر گذاشته بلکه قوانین و قواعد حاکم بر ارتباط و تعامل بین انسانها و نگرش آنها را نسبت به خود، و به دیگران و به جهان تغییر داده است.
چنانچه دنیای نوجوانان نیز از این تغییرات مصون نمانده است و یکی از جلوه های این تغییر و دگرگونی تغییر در نوع سرگرمیها و یا گذراندن اوقات فراغت این قشر از جامعه است که نمود بارز آن را می توان در ظهور و گسترش بازیهای الکترونیکی مشاهده کرد.
به این تربیت با ظهور و گسترش این بازیها، روز به روز شرکتهای سازنده بازنده بازیهای جدیدتری را به بازار عرضه کرده اند، به طوری که سال به سال به بهبود و کیفیت دستگاههای ساخته شده افزوده گشته و بازیهای متنوعی نیز ارئه می شد، و هر بازی ارائه شده نسبت به بازیهای قبلی از درجه و شدت خشونت زیادی برخوردار بود.
ناگهان با افزایش خشونت در این بازیها، کودکان و نوجوانان بسیاری به سمت اینگونه بازیها گرایش یافتند، تا زمانیکه امروزه تاثیرات این چنین بازیها در کودکان و نوجوانان تبدیل به ناهنجاری در رفتارها و تعاملات اجتماعی شده است.
بدیهی است که در هزاره جدید خشونت نوجوانان یکی از بزرگترین مسائل رو در روی جوامع است.
لذا روانشناسان و متخصصان معتقدند که این بازیها مانند بسیاری از وسایل دیگر می بایستی تحت نظارت والدین برای کودکان و نوجوانان استفاده شود و استفاده افراطی و بی نظارت بر آنها نیز آثار مخرب و بسیار خطر ناک را در پی خواهد داشت.
فایل ورد (Word) قابل ویرایش
↓-↓
قیمت: 75000 ریال موضوع: بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی کودکان قطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که...
قیمت: 75000 ریال موضوع: بررسی رابطه پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبستان شهر قزوین فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبسیتان شهرستان قزوین است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و...
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 193 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 115 رابطه حرمت خود با پرخاشگری دانش آموزان سال اول دبیرستان بعثت منطقه 17تهران در سال تحصیلی 86-1385 چکیده: هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه حرمت خود با پرخاشگری دانش آموزان سال اول دبیرستان بعثت منطقه 17تهران در سال تحصیلی 86-1385 بوده است. حجم نمونه پژوهش 80 نفر از دانش آموزان دختر بود. نمونه...
قیمت: 60000 ریال موضوع: پروژه تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت دانش اموزان فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار و فرضیه دوم عبارتند از بررسی افزایش زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش...