دسته: مدیریت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 93 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19 مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی
1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه
ارزیابی و مدیریت عملکرد، منتج از برنامه های استراتژیک و برنامه های عملیاتی سازمان است. اگرچه تدوین برنامههای استراتژیک و عملیاتی، فرایندی پیچیده و دشوار است ولی اجرای موفقیتآمیز آنها به مراتب دشوارتر است. سازمان های زیادی در پیادهسازی کامل استراتژی های خود، شکست میخورند. این مساله ناشی از تعریف ناقص استراتژی ها و برنامههای عملیاتی سازمان نیست بلکه احتمالاً به این خاطر است که چارچوب مستحکمی برای همسوسازی کارکنان و فرایندهای عملیاتی با اهداف سازمان، وجود ندارد (Creelman & Makhijani, 2008).
سازمان های امروزی به خوبی دریافته اند که 80 درصد ارزش افزایی آنها از طریق دارایی های نامشهودشان شامل سرمایه های انسانی (دانش و مهارت های کارکنان)، سرمایه های سازمانی (فرهنگ سازمان و ارزش های حاکم بر آن) و سرمایه های اطلاعاتی (منابع اطلاعاتی و داده های آماری) ایجاد می شود و دیگر نمی توانند صرفاً با اتکاء به دارایی های مشهود، ارزیابی عملکرد و در پی آن مدیریت عملکرد جامعی انجام دهند (Kaplan & Norton 2008; Kaplan & Norton 2004).
پروفسور رابرت کاپلان و دکتر دیوید نورتون با درک الزامات و نیازمندی های سازمان های نوین و برای اجرای اثربخش استراتژی و ایجاد یک سیستم جامع مدیریت و بهبود عملکرد، در سال 1992 سیستم مدیریتی نوینی را تحت عنوان کارت امتیازی متوازن، معرفی نمودند. سیستم مدیریتی کارت امتیازی متوازن، به عنوان چارچوب جامع ارزیابی عملکرد و پیشبرد استراتژی، مطرح بوده که به ایجاد توازن بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، سنجههای مالی و غیر مالی، عملکرد داخلی و خارجی، ذینفعان درونی و بیرونی، شاخص های هادی و تابع عملکرد، منجر میشود. کارت امتیازی متوازن چارچوب اثبات شده ای است که استراتژی سازمان را تشریح و عملیاتی می کند (Creelman & Makhijani, 2008; Niven, 2006).
کارت امتیازی متوازن، یک سیستم مدیریتی است که می تواند اجرای استراتژی ها را مدیریت کرده و عملکرد سازمان را در چهار منظر مالی، مشتری، فرایندهای داخلی، و رشد و یادگیری، اندازه گیری کند و باعث انتقال و تفهیم ماموریت، چشم انداز، استراتژی ها و انتظارات عملکردی به کلیه ذینفعان درونی و بیرونی سازمان شود. به عبارت دیگر، کارت امتیازی متوازن می تواند چشم انداز و ماموریت سازمان را در قالب مجموعه ای از روابط علّت و معلولی در چهار منظر ذکر شده نشان دهد (Nissen, 2006; Achterbergh et. al. , 2003).
کلمات کلیدی:
BSC
ارزیابی متوازن
Balanced Score Card
مدل ارزیابی متوازن
کارت امتیازی متوازن
سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی
فهرست مطالب
مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1
عنوان مقاله: کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه 1
2- نقشه استراتژی؛ مهمترین فرایند کارت امتیازی متوازن 4
شکل (1): نقشه استراتژی شرکت Saatchi & Saatchi 8
3- انتخاب سنجه های استراتژیک 8
4- هدفگذاری 10
5- انتخاب ابتکارات استراتژیک (طرح های ابتکاری) 12
در جدول زیر فرایند شناسایی و گزینش ابتکارات استراتژیک، نشان داده شده است (Creelman & Makhijani, 2008). 13
6- چالشهای اجرایی 15
7- جمع بندی 16
8- منابع 16
قیمت فایل فقط 12,500 تومان
↓-↓
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 139 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک مقدمه چرا عموما بودجه ها ارتباط مستقیم اندکی با اهداف استراتژیک بلند مدت شرکت دارند؟ زیرا این اهداف به حد کافی لحاظ نمی شوند. کارت امتیازی متوازن معیارهای مالی سنتی را با محک هایی از اجرا، در سه حوزۀ غیرمالی می سنجد: • رابطۀ شرکت و مشتریان •...
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) کارت امتیازی متوازن کارت امتیازی متوازن نظامی برای مدیریت عملکرد است که ایده اولیه آن سال ۱۹۹۰، در خلال تحقیقات رابرت کاپلان و دیوید نورتون، در زمینه روشهای نوین سنجش عملکرد سازمانها شکل گرفت. این ایده در طول زمان توسعه و تکامل فراوان یافت تا جایی که از یک ابزار سنجش...
دسته: مدیریت فرمت فایل: pdf حجم فایل: 1009 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: اداره کل مالیاتی شهر سنندج) چکیده مقاله: راز موفقیت شرکتهای عصر اطلاعات در سرمایهگذاری و مدیریت بر روی داراییهای معنوی است. از این رو، روش ارزیابی متوازن (BSC) ابزاری موثر و تایید شده در پاسخ به نیاز ما پا به عرصه گذاشت تا با ترجمهی...
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 57 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14 ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای «VOA» براساس کارت امتیاز متوازن (BSC) چکیده: از کارت امتیازی متوازن برای تدوین، راهبری. ارزیابی سازمانها صنعتی بسیار استفاده شده است، این روش تقریبا بهترین روش برای پیشبرد استراتژی های سازمانی در امتداد بیانیه ماموریت است، در این مقاله سعی بر ارزیابی توازن بیانیه ماموریت و تدوین استراتژیهای سازمان رسانه...