دسته: مدیریت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 104 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 76 پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت منابع انسانی در سازمانها
مقدمه
تحول سازمانی در گروی منابع انسانی توانمند می باشد لذا بسیاری از مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانهای اداری، آموزشی، صنعتی و بازرگانی در ارتباط با کاهش عملکرد و کارایی کارکنان و سازمان، همواره خود را با مشکلاتی مواجه می باشند که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– چگونه می توان عملکرد کارکنان و به تبع آن کارایی و اثربخشی سازمان را افزایش داد؟
– چگونه می توان به نیازهای انسانی کارکنان در راستای افزایش رضایت شغلی آنان پاسخ گفت ؟
– چگونه می توان ناسازگاری میان نیروی انسانی و کاری که انجام می دهد کاهش داد؟
– راههای مقابله با مشکلات انسانی – که در کاهش عملکرد آنان و سازمان موثرند – مانند غیبت کاری و ترک خدمت، کیفیت ضعیف کار، ناخشنودی و… کدامند ؟
– آیا افزایش حقوق راه حل است ؟ یا آنکه باید به دنبال راههای دیگری چون تجدید سازمان تشکیلات، ایجاد محیط مناسب کار، بهبود مدیریت یا اساساً بهبود ماهیت مشاغل در راستای پاسخ به نیازهای کارکنان بود ؟
با توجه به اینکه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یکدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هر یک از فرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن در نظر گرفته شوند، در غیر اینصورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده، آموزش دیده، مهارت یافته و خوب نگهداری شده بر اساس ویژگیهای شغلی و عوامل انسانی به کار گرفته نشوند، تمام کوششهای مدیران منابع انسانی و سازمانها بیهوده بود و تمام دلسوزیها نقش بر آب خواهد شد. مشاغل سنگ زیربنای هر سازمان و پیوند دهنده سازمان و منابع انسانی آن هستند.
مشاغل باید نمایانگر منابع درآمدی کارکنان و ابزار پاسخگویی به سایر نیازهای انسانی آنان نیز باشند. برای اینکه سازمان و کارکنان به این منافع دست یابند باید مشاغل، کیفیت زندگی کاری بالا را فراهم سازند. حصول کیفیت زندگی کاری بالا مستلزم آن است که مشاغل به خوبی طراحی شوند. طراحی مجدد شغلی اثربخش که هم بر کارایی و هم بر کیفیت زندگی کاری اثر می گذارد باید منطبق بر نیازهای عامل انسانی و ویژگیهای رفتاری باشد، در این صورت نقش متخصصان و مدیران منابع انسانی – که پیچیده تر و مهمتر از مدیریت مواد خام یا مدیریت مالی است – آن است که تصمیم بگیرند چه ویژگیها، نیازها و تفاوتهای رفتاری کارکنان بر عملکرد آنها و سازمان اثر می گذارند و بتوانند توازنی مطلوب بین عوامل شغلی و عوامل رفتاری منطبق بر نیازهای کارکنان برقرار سازند که این امر می تواند سازمانها را پویا نماید.
کلمات کلیدی:
طراحی مجدد شغل
مدیریت منابع انسانی
عملکرد شغلی در سازمان
چالشهای فرهنگ سازمانی
فهرست مطالب
مدیریت منابع انسانی در سازمانها 1
مقدمه 2
طراحی مجدد شغل چیست 3
ویژگیهای رفتاری 7
نیازهای کارکنان 8
ارتباط متقابل ویژگیهای شغلی و رفتاری 12
عملکرد شغلی در سازمان 15
نقش آموزش در تحول نیروی انسانی و سازمان 17
تحول و منابع انسانی 20
چالشهای فرا روی مدیریت منابع انسانی و جهانی شدن 26
مدیریت و منابع انسانی در عصر جدید 30
چالشهای تکنولوژی پیشرفته منابع انسانی 32
چالشهای پیش روی ساختی و سازمانی 32
چالشهای فرهنگ سازمانی 34
توسعه راهبرد منابع انسانی 36
مراحل هفتگانه توسعه راهبرد منابع انسانی 37
شناسائی مسائل نیروی انسانی در سازمان 39
سیستمهای اطلاعات منابع انسانی 40
استراتژیهای مدیریت منابع انسانی 43
ظهور سیستمهای اطلاعات منابع انسانی 44
ایجاد سیستم اطلاعات منابع انسانی در سازمان 44
طیف استفاده از سیستم اطلاعات منابع انسانی 45
نقش واحد تکنولوژی اطلاعات در توسعه سیستم 46
گزینه های پیش روی اطلاعات منابع انسانی 46
ساخت سیستم اطلاعات منابع انسانی 47
وضعیت سیستم اطلاعاتی منابع انسانی 48
برنامه ریزی منابع سازمانی 49
چگونه منابع مدیریت می شوند 50
حسابداری منابع انسانی 50
نگرشی به مدیریت در ابعاد اداره انسانی 53
جایگاه مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان در مدیریت 54
تعریف منابع انسانی و اداره کارکنان 55
فعالیتهای مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان 55
فعالیتهای وظیفه ای مدیریت منابع انسانی و اداره امور کارکنان 55
نقشهای مدیریت منابع انسانی و اداره امور کارکنان 58
سیر تحول مدیریت منابع انسانی 60
اداره انسانی از دیدگاه ادیان 61
اداره انسان در دوران کهن 61
روند تدریجی و تکاملی مدیریت امور کارکنان و اداره انسانی 61
مدیریت منابع انسانی و اداره امور کارکنان به عنوان یک حرفه 64
استخدام یا تدارک نیرو 65
اهداف سازمان و طراحی مشاغل 65
تاثیر اهداف بر ایجاد کار 66
طراحی مشاغل 67
هدفها و اهمیت طراحی مشاغل 67
عوامل موثر بر طراحی مشاغل 67
فنون طراحی مشاغل 68
نظریات طراحی شغلی 69
تعریف اهداف و اهمیت تجزیه و تحلیل مشاغل 70
کاربردهای تجزیه و تحلیل شغلی در رابطه با دیگر فعالیتهای منابع انسانی 71
هدایتگر تجزیه و تحلیل شغلی در سازمان 71
اقدامات اساسی جهت انجام فرآیند کار شکافی 72
تحلیل اطلاعات جمع آوری شده 73
شرایط احراز مشاغل یا شرایط احراز شخصی 75
منابع: 76
قیمت فایل فقط 25,000 تومان
↓-↓
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 69 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 84 پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی مقدمه سیسیتمهای سازمانی برای تکامل خود باید با محیط ارتباط برقار و اطلاعات لازم را در مورد کالا و یا خدمات ارائه شده به جامعه، از طریق بازخنورد دریافت کنند و کمبودهای خود را جبران سازند. با نگرش دقیق به سیستمهای سازمانی، در مییابیم که انسان مهمترین عامل...
قیمت: 43000 ریال موضوع: دانلود پاورپوینت مراحل توسعۀ مدیریت فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش) فهرست مطالب مقدمه مراحل توسعۀ مدیریت: تعاریف واهداف مدیریت منابع انسانی وظایف مدیریت منابع انسانی استراتزیهای بهره وری عبارتند از: رضایت شغلی بیشترJob satisfaction بهبود کیفیت زندگی کاری Qua litiy of work life سیر توسعۀ مدیریت منابع انسانی دوره رفاه دورۀ مدیریت ﭙرسنلی دورۀ مدیریت پیشرفته دورۀ کارآفرینی دلایل چالشی شدن مدیریت منابع انسانی دورۀ فراکارآفرینی...
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 1026 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 40 مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو مقدمه و تاریخچه ژاپن به عنوان کشوری توسعه یافته در آسیا، نمونه بارزی از کشورهایی است که تاکید خاصی بر نیروی انسانی خود دارد و سرمایهگزاری زیادی بر روی آنها میکند. این کشور به خاطر اینکه از ظرفیتهایی و استعدادهایی چون زمین و خاک مساعد کشاورزی، منابع زیرزمینی...
عنوان انگلیسی مقاله: Strategic human resource management and the decline of employee focus عنوان فارسی مقاله: مدیریت راهبردی منابع انسانی و کاهش تمرکز کارکنان دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٢ لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: هدف این مقاله، تحلیلی انتقادی از جابجایی تمرکز بر کارکنان به تمرکز بر راهبرد در نقش مدیریت منابع انسانی...