ترجمه مقاله بازشناسی دسترسی به تکنولوژیهای آموزشی در نظام آموزشی ایران-6387

ترجمه مقاله بازشناسی دسترسی به تکنولوژیهای آموزشی در نظام آموزشی ایران

عنوان انگلیسی مقاله: Recognition of Access to Educational Technologies in the Educational System of Iran

عنوان فارسی مقاله: بازشناسی دسترسی به تکنولوژی‌های آموزشی در نظام آموزشی ایران.

دسته: تکنولوژی آموزشی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٨

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه:

تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظام‌های آموزشی است که از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد نظام‌های آموزشی و آموزش و پرورش است که در بعضی از موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم با اختراع رایانه، سیطره تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع زندگی بشری هویدا شد. از فناوری آموزشی و اطلاعاتی برای فراگیری دانش و مهارت به عنصری ضروری در نظام‌های آموزشی سراسر دنیا تبدیل شده است و با به کارگیری فناوری‌های آموزشی به نیازهای جامعه علمی پاسخ داده می شود. در این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادری وجود دارد.

واژگان کلیدی

فناوری اطلاعات، دسترسی، تکنولوژی آموزشی، کمیت و کیفیت، فناوری و اقتصاد.

عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر، فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز تفکر جدید شناخته می‌شود. اطلاعاتی شدن جوامع پدیده‌ای است که بر تمام اضلاع و ابعاد زندگی اجتماعی، سازمانی و انسانی تاثیر عمیقی گذاشته است. یکی از مواردی که از این پدیده تاثیر دیده است، نظام‌ آموزشی است. این تغییر باعث شده است تا مدل جدید توسعه مبتنی بر دانایی محوری جوامع ایجاد گردد. در این مدل نقش و جایگاه آموزش و نظام‌های آموزشی به عنوان یکی از ارکان هدایت‌کننده جریان گرایش به سمت دانش‌مداری و توسعه علم و اندیشه غیرقابل چشم‌پوشی است. نظام‌های آموزشی پیش‌رو در دنیای متلاطم هزاره‌ی سوم و در عصر تغییر نیازمند بازسازی مداوم کیفیت هستند تا خود را توانا و قدرتمند نمایش دهند. امروزه به قول شپرد «نظام آموزشی توانا انسان‌های فردا را تحویل جامعه می‌دهد و صرفاً نگهداشت منابع انسانی یا تولید آدم‌های معاصر نیست» (شپرد، ترجمه آرام، ١٣٧٨).

برای قوی کردن و توانا ساختن نظام‌های آموزشی نیازمند این هستیم تا از فناوری‌های آموزشی در تدریس استفاده گردد. این امر موجب شده است تا کم‌کم مدارس و نظام‌های آموزشی به سمت مجهز شدن به ابزار الکترونیک حرکت می‌کنند و اصطلاحاتی جدیدی تحت عنوان دیوارهای سنخگو، مدارس گویا، سلف سرویس‌دانش و کتابخانه بدون‌دیوار زاییده این ابزار است.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.31مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

مقاله تفاوت نظام آموزشی ایران و بحرین

ساختارنظام آموزشی آموزش پیش دبستانی برنامه های آموزشی برنامه ریزی و مدیریت آموزشی اهداف آموزشی آموزش ابتدایی اهداف مقطع آموزش ابتدایی برنامه های آموزشی اهداف کیفی آموزش ابتدایی اهداف کمی آموزش ابتدایی مقطع آموزش راهنمایی اهداف مقطع آموزش راهنمایی برنامه های آموزشی مقطع تکمیلی متوسطه اهداف مقطع تکمیلی متوسطه مقطع آموزش پیش دانشگاهی برنامه های آموزشی نظام آموزش عالی تاریخچه تحولات آموزش عالی ارکان نظام آموزش عالی دانشگاهها و مؤسسات...

ترجمه مقاله روش های جدید در فناوری و طراحی آموزشی

عنوان انگلیسی مقاله: New Trends and Approaches in Instructional Design and Technology عنوان فارسی مقاله: گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی دسته: علوم تربیتی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6 دانلود رایگان نسخه انگلیسی خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است. پیشروی در این زمینه از...

مقاله نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران-3378

قیمت: 50000 ریال موضوع: مقاله نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده بررسی نیازهای آموزشی یک فرآیند نظام دار برای تعیین هدفها وتشخیص تفاوتها و تعیین اولویت ها به منظور انجام برنامه ریزی است به عبارت دیگر بررسی نیازهای آموزشی یعنی مطالعه یک جامعه به منظور تعین نیازها و خواسته های آموزشی قبل از اخذ هرگونه تصمیمی پیرامون راهبردهای توسعه است. شاغلین بخش کشاورزی از...

ترجمه مقاله تغییر از روش آموزش الکترونیک به آموزش سیار-5704

عنوان انگلیسی مقاله: Transitioning from e-Learning to m-Learning: Present Issues and Future Challenges عنوان فارسی مقاله: تغییر از روش آموزش الکترونیک به آموزش سیارمسائل کنونی و چالش های آینده. دسته: علوم تربیتی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٧ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: این مقاله آموزش سیار را در فضای روش های آموزش...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.