ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ١٢٢
جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
بخشی از مقدمه:
یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطافپذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربهگیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو میکاهد. به این ترتیب میبینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کردهاند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافتهاند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، میتوان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیدهاند.
در مورد سرعتهای بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح میدهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار میدهند.
شنـاور بـودن خـودرو روی بـالشتکـی از هـوا رویـای مهنـدسـین بود. در سال ١٨۴٧ ((جان لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راهآهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقالهای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را میتوان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالنهای تعلیق میباشد.
↓-↓
تشیخیص محل پلاک خودرو مهمترین مرحله شناسایی پلاک خودرو در سیستمهای حمل و نقل هوشمند است. در این مقااله روشی بلادرنگ وسریع برای پیدا کردن پلاک خودروها در تصاویر پیچیده معرفی میشود. در الگوریتم پیشنهادی ابتدا با استفاده از عملگر سوبل اقدام به یافتن لبه های عمودی تصویر میکنیم سپس با استفاده از تحلیل هیستوگرام وترکیبی از عملگرهای مورفولوژیکی پلاک خودرو را از تصویر اصلی استخراج میکنیم. پلاک خودرو، پلاک...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات دینامیکی عنوان کامل: پروژه بررسی سیستمهای تعلیق فعال و نیمه فعال فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ٨٢ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: از همان روزهای اولیه ساخت اتومبیل و حتی قبل از آن، در زمانی که اسبها گاری را میکشیدند، به خوبی معلوم و مشخص بود که ناهمواریهای...
عنوان انگلیسی مقاله: How Car Suspensions Work عنوان فارسی مقاله: سیستم های تعلیق خودرو چگونه کار می کنند؟ دسته: مکانیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8 دانلود دریافت رایگان نسخه انگلیسی خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه هنگامی که مردم در مورد کارایی اتومبیل فکر می کنند، معمولاً کلماتی نظیر: اسب بخار، گشتاور و شتاب صفر تا صد به ذهن شان خطور می کند....
دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 247 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 44 دانلود مقاله رشته مکانیک خودرو با عنوان عیب یابی خودرو مقدمه تا قبل از ظهور خودروهای انژکتوری، کمتر کسی به فکر ایجاد یک سیستم عیب یاب خودکار برای اتومبیل افتاده بود و تقریبا هیچگاه چنین فکری عملی نشده بود. اما با ظهور سیستمهای انژکتوری و در نتیجه استفاده کامپیوتر مرکزی خودرو، ECU، زیرساخت های مورد نیاز برای...